Зустріч, що відбулась у конференц-залі Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого 1 липня, зібрала велике коло прихильників і поціновувачів музичного мистецтва. І це невипадково, адже в концерті брали участь знані музиканти, лауреати міжнародних конкурсів - Владислава Лученко (скрипка) і Аліна Романова (фортепіано).
Програма концерту була присвячена камерно-інструментальній спадщині Йоганнеса Брамса, одного з найглибших композиторів-романтиків XIX століття.
Три скрипкові сонати, які мали прозвучати в концерті, є одними з найяскравіших проявів поетичного світосприйняття композитора і по праву вважаються перлинами камерно-інструментального жанру. Ці твори — не просто зразки витонченої музики, а глибокі художні роздуми, в яких романтична експресія поєднується з класичною врівноваженістю.
Концерт мав стати музичною подорожжю, де кожна з сонат – окремий світ. Від ліричного світла першої сонати, через світлі барви другої до драматизму третьої – ця тріада утворює цілісний поетичний цикл, що доповнює загальну картину музичного всесвіту Брамса. Втілюютчи дух німецької музичної естетики XIX століття, в цих творах композитор звертається до традицій бароко і класицизму, зберігаючи водночас характерний індивідуальний стиль.
Особливу атмосферу занурення у світ музичної поетики Йоганнеса Брамса створювали коментарі відомого піаніста, кандидата мистецтвознавства Артема Ляховича. Своїм словом він допоміг слухачам глибше відчути красу і зміст унікальних брамсівських творів.
На жаль, через повітряну тривогу, яка нагадала про реалії воєнного життя, концерт довелось перервати. Проте, навіть та частина музичного полотна Брамса, що прозвучала, наповнила слухачів надзвичайною енергетикою, тонким емоційним ландшафтом і відчуттям єдності з кожним присутнім у залі.
Попри зовнішні обставини, звучання музики не зникає, а продовжує жити у спільному бажанні миру, краси й внутрішньої рівноваги. Ми щиро дякуємо артисткам за професіоналізм та натхнення, а всім слухачам - за розуміння та підтримку.
Інформацію підготувала зав. відділу соціокультурної діяльності