П’ятниця, 19 квітня 2024

Новини і події

Графік роботи

Четверта п'ятниця
кожного місяця –
санітарний день
(бібліотека не обслуговує користувачів).

«Солоспіви для дітей: від Піднебесної – до України»


image28 березня 2023 р. у Національній бібліотеці України імені Ярослава Мудрого відбувся концерт вокальної музики «Солоспіви для дітей: від Піднебесної – до України».

У концертній програмі прозвучали твори з вокальних циклів композиторів першої половини ХХ століття - Левка Ревуцького, Хуана Цзи, Є Дзясю, Вана Ліпіна, Цзо Хун'юаня.

Концерт «Солоспіви для дітей: від Піднебесної до України» проходив у рамках творчого мистецького проєкту «Особливості роботи з дитячими голосами у контексті етнологічних проблем сприйняття та відтворення вокальної музики» Чжана Цзеляна, – лауреата міжнародних конкурсів, аспіранта творчої аспірантури кафедри камерного співу НМАУ імені П. І. Чайковського.

Творчий керівник – народна артистка України, доктор культурології, професор, зав. кафедри камерного співу НМАУ імені П. І. Чайковського - Валентина Антонюк.

Науковий консультант – заслужена артистка України, кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри камерного співу НМАУ імені П. І. Чайковського - Марія Кононова.

В першій частині концерту у виконанні Чжана Цзеляна прозвучали пісні з вокального циклу «Сонечко» Левка Ревуцького: «Подоляночка», «Прийди, прийди, сонечко», «Іди, іди, дощику», «Котику сіренький», «Я, коза ярая», «Павук сірий», «Горобчику, пташку», «Ой, ходить сон», «Перстень», «Диби-диби», «Ой, єсть в лісі калина», «А я рак неборак», «Ой, дзвони дзвонять».

Написаний композитором майже століття тому – у 1925 році, вокальний цикл «Сонечко» став яскравим прикладом оригінальної обробки народних мелодій. Це – сюїтний цикл, побудований за принципом контрасту, де чергуються пісні різного характеру, змісту та тонального розвитку. Серед «великої» драматургії циклу вирізняється декілька жанрових груп (веснянки, ігрові, жартівливі, колискові), що відіграють роль символів української ментальності.

Сповнені яскравими образами та знайомі з дитинства кожному українцю мелодії цих пісень ніби повертають слухача у часи світлого безтурботного дитинства, наповнюючи душу теплим потоком ніжності і світла, даруючи можливість знов зануритись у цілющі джерела українського мелосу.

Абсолютно інша палітра образів розгорнулася в другій частині концертної програми, в якій прозвучали твори китайських майстрів камерно-вокального жанру. Мовою оригіналу у виконанні Чжана Цзеляна пролунала частина вокального циклу «Тринадцять пісень» відомого китайського композитора, фундатора китайської музичної культури ХХ століття - Хуана Цзи.

Представлені слухачам вокальні мініатюри, - «Квіти – не квіти» (сл. Бао Цзюї), «Три бажання троянди» (сл. Лунг Юйшеня), «Весняні думки» (сл. Вій Хемчжана), «Йдучи по снігу у пошуках сливи» (сл. Лю Сюйаня), - відрізняються красою та витонченістю мелодійного матеріалу. В них відчувається класична стриманість та вишуканість фактурної організації. Виразні засоби західноєвропейської музики органічно поєднуються із колоритом традиційної музики Піднебесної, а лаконічний текст розкриває надзвичайно об’ємний зміст.

Фінальним акордом концертної програми прозвучали популярні пісні сучасних китайських композиторів – «Бабуся в затоці Пен» Є Цзясю, «Море – моє рідне місце» Ван Ліпіна, «Равлик та іволги» Чень Хуньвеня та «Падає сніг» Сюй Пейдуна.

У концерті взяв участь піаніст Дмитро Півненко, – лауреат міжнародних конкурсів, концертмейстер кафедри камерного співу НМАУ імені П. І. Чайковського.

 

Інформацію підготувала

зав. відділу соціокультурної діяльності

Олена Сливка